piątek, 20 lipca 2012

Szybki obiad.

Uwielbiam to zestawienie smaków. Pierwszy raz jadłam kurczaka z serem i żurawiną u mojego kolegi na osiemnastce. Później mama zgodnie z moimi instrukcjami, ale jednak trochę inaczej zrobiła go dla nas na obiad. Teraz dosyć często gości na naszym stole.


Przepis:
Składniki:
  • kilka piersi z kurczaka
  • sól 
  • pieprz
  • olej
  • ser żółty lub ser pleśniowy
  • opakowanie żurawiny
  • ziemniaczki(u nas z paczki)
Pierś kurczaka podzielić jak nam wygodnie, my przed smażeniem zalewamy ją mlekiem i odstawiamy na jakiś czas. Na rozgrzanym oleju smażyć kurczaka, aż ładnie się zarumieni, w trakcie posolić i popieprzyć. Potem na wierzch położyć plasterki żółtego sera i przykryć patelnię pokrywką. Jeśli używacie sera pleśniowego dobrze jest nadziać nim piersi.
Żurawinę zalać w garnku wodą i gotować aż zmięknie. Odsączyć i odrobinę osolić. Zmiksować blenderem. Z ziemniaków robimy frytki lub talarki i smażymy na oleju. Można też użyć kupnych.  Podajemy to wszystko razem.
Jeśli zależy wam na czasie możecie kupić konfiturę żurawinową i lekko ją podgrzać. Efekt jest podobny;)





5 komentarzy:

  1. lubię żurawinę do mięsa, szczególnie do schabu lubiłam, ale tego już mięsa nie jadam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żurawina i ser to dla mnie zestaw pierwszorzędny a z mięsem komponuje się idealnie :) Bardzo ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj tak to pyszne połączenie, nas pewnie było by z wędzonym serkiem prosto z gór :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kurczaczek + żurawina = idealne połączenie jak dla mnie !! ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam żurawinę, co prawda zazwyczaj ją jadam w Zakopanem z oscypkiem. Musi chyba pojawiać się częściej w moim jadłospisie, bo aż zaburczało mi w brzuchu patrząc na Twój obiad :) ;)

    OdpowiedzUsuń