poniedziałek, 23 grudnia 2013

Świąteczne czeskie rogaliki :)

Dziś coś specjalnego. Ostatnio nie mam zbyt wiele czasu, ale z okazji świąt muszę coś wrzucić :) W czeskich domach, na święta Bożego Narodzenia, piecze się kilka różnych rodzajów malutkich ciasteczek. Te, które dziś wam pokażę jadłam po raz pierwszy na naszej studenckiej Wigilii. Upiekła je moja koleżanka i stwierdziłam, że chętnie zrobię je w domu. Takie śliczne rogaliki, oblane gorzką czekoladą i posypane wiórkami kokosowymi są naprawdę urocze. Czuć wyraźnie smak włoskich orzechów i delikatność kruchego ciasta. 


Przepis:
Składniki:
  • 210 g mąki pszennej
  • 140 g bardzo drobno zmielonych orzechów
  • 160 g masła
  • 25 g startej czekolady
  • 50 g cukru pudru
  • 2 żółtka
Wszystkie składniki zagnieść tak, aby powstało jednolite ciasto. Owinąć folią spożywczą i włożyć na co najmniej 2 godziny do lodówki. Gotowe ciasto podzielić na mniejsze części i formować z niego małe rogaliki. Piec w temperaturze 180 stopni około 10-15 minut. Ja wyjmowałam kiedy lekko się zarumieniły. Odłożyć do wystygnięcia.

Gdy rogaliki wystygną z 50 g margaryny i tabliczki czekolady zrobić polewę. Pokryć nią rogaliki i posypać wiórkami. 



WESOŁYCH ŚWIĄT! 




8 komentarzy:

  1. świetny utwór a rogaliki coś czuje, ze zrobię na Sylwestra :) fajniusie!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne rogaliki:D małe kuszące pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm... Uwielbiam rogaliki orzechowe! Mam nadzieję, że Święta minęły radośnie i spokojnie :) Spełnienia marzeń w nadchodzącym roku i jeszcze więcej świetnych przepisów na blogu! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe! Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)!

    OdpowiedzUsuń
  5. pysznie się prezentują! Noworoczne życzenia dla Ciebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takich rogalików nie znałem :) To mnie Pauliś zaskoczyłaś ;) W któryś weekend muszę je zrobić ;) Pozdrawiam serdecznie ;)))

    OdpowiedzUsuń